Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
08 marca 2017
06 marca 2017
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
Komentarz do stanowiska OA w sprawie Ewy Wójciak
Anna Wachowska-Kucharska
czwartek, 31 lipca 2014
 Otwarta Akademia  polemiki

Teatr Ósmego Dnia będzie obchodził w październiku 50-lecie swojej działalności, gra zatem już 50 lat bez względu na okoliczności historii. W swojej pracy członkowie Zespołu zawsze odwoływali się, i czynią to nadal, do poszukiwania własnej drogi w komentowaniu rzeczywistości – problemów społecznych, politycznych. Od zawsze również tworzyli spektakle, które są zarówno bezkompromisowe i niewygodne, jak wyjątkowe i wymierzone w każdy przejaw opresji. Między innymi polityczna „niepoprawność” Teatru Ósmego Dnia sprawiła, że jest nie tylko najwybitniejszym teatrem alternatywnym w Polsce, ale również uznanym i cenionym na całym świecie. „Legendarny Teatr Ósmego Dnia…” to najczęściej początek wielu informacji prasowych (Rosja, Łotwa, USA, Meksyk, Niemcy, Francja, Chile, Wenezuela, Argentyna, Belgia, Wielka Brytania, Rumunia, Chorwacja, Austria, Szwecja, Singapur, Korea Południowa, Kostaryka, itd.), recenzji, zapowiedzi spektakli podczas międzynarodowych festiwali teatralnych, czy tournée Zespołu na kilku kontynentach. Kultura dzisiaj, w świecie często odartym z godności i intymności, jest zarówno narzędziem rozwoju, jak i promocji. Zatem, czy można poszukiwać lepszego narzędzia rozwoju i promocji miasta, jak to, które samo układa się w afisz, plakat, prasowe tytuły w wielu miastach Europy i poza nią? Odpowiedź jest oczywista. Żal budzi fakt, że nie przywraca to do przytomności władz miasta, nie otwiera im oczu, nie budzi refleksji i nie powoduje, że urząd umiejętnie potrafi skorzystać z sukcesów Teatru, który jest marką nie tylko w Polsce i stanowi wizytówkę Poznania. Marka jednak nie jest własnością, jak nie jest nią artysta, niezależny twórca (w tym dyrektor teatru) – tego rodzaju przesłanie przekazała Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego komentując sprawę Golgota Picnic: „Najważniejsza jest autonomia twórców, prawo do wypowiedzi artystycznej, wolność słowa i prawo organizatorów, kuratorów wystaw do programowania działań artystycznych - zgodnie z ich sumieniem i wolą”.

Dzisiaj, tak jak i w PRL-u,  zespołowi teatru zawsze chodzi o coś więcej niż o teatr. Za każdym razem, kiedy powstają kolejne spektakle – „Czas Matek”, „Teczki”, „Portiernia”, „Paranoicy i Pszczelarze”, „Osadzeni. Młyńska 1”, „Do Władzy Wielkiej i Sprawiedliwej”, „Ceglorz” -   Zespół wyraża swoje emocje, sprzeciw wobec niesprawiedliwości, złu – w tym niezgodę na paternalistyczny, arbitralny sposób zarządzania kulturą.

Anna Wachowska-Kucharska

 

Komentarze 

 
0 #1 Harold 2017-03-28 07:20
Hello, its fastidious post on the topic of media print, we all be
aware of media is a impressive source of facts.

Also visit my web page - https://www.viagrasansordonnancefr.com/acheter-sildenafil-50-mg-liomont/: https://www.viagrasansordonnancefr.com/acheter-sildenafil-50-mg-liomont/
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×