Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
08 marca 2017
06 marca 2017
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
 Literatura
Pan(i) od smutku
Maciej Duda
poniedziałek, 05 grudnia 2016
Kiedy przy barze dosiada się do nas obcy facet i zaczyna opowiadać nam historię swojego życia, pierwszym odruchem jest ucieczka. Ratunek przed atakiem, przed wykorzystaniem, w najlepszym wypadku przed zmarnowanym wieczorem. Bo co może powiedzieć taki obcy facet? Smutną historię, jakich wiele. A my nie lubimy smutnych historii albo mamy swoje problemy. Poza tym taki facet to się powinien sam ogarnąć. W końcu jest facetem. W powyższy sposób zawiązuje się fabuła „Smutku cinkciarza” Sylwii Chutnik.

+
 
 Film
Ostatni akt tragedii ludzkiej
Mateusz Demski
piątek, 02 grudnia 2016
Tytuł nie kłamie. Bohater „To tylko koniec świata”, najnowszego filmu Xaviera Dolana, wydaje się pogodzony ze śmiercią. Ale czy owym końcem jest rzeczywiście śmiertelna choroba? A może powrót w rodzinne strony? Kiedy po dwunastu latach nieobecności Louis (Gaspard Ulliel), przekracza próg rodzinnego domu, niczym grom z jasnego nieba spada na niego napięcie, przed którym tak długo uciekał. Komentarze (1)

+
 
alt
 Literatura  Sztuki wizualne
Socjoestetyka w rozmowie i w praktyce
Marek Wasilewski
środa, 30 listopada 2016
Na okładce wywiadu rzeki z Krzysztofem Wodiczką zamieszczono zdjęcie wehikułu dla bezdomnych na tle pozłacanej bramy wejściowej do Trump Tower w Nowym Jorku. Trudno o bardziej profetyczny gest, biorąc pod uwagę, że okładka zaprojektowana została co najmniej pół roku przed wyborami prezydenckimi w USA. Fotografia ta jest niezwykle interesująca nie tylko z tego powodu. Jak w soczewce bowiem skupia ona najważniejsze idee sztuki Wodiczki, która opiera się na napięciu pomiędzy nierównościami społecznymi, przestrzenią publiczna i designem.

+
 
alt
 Teatr
Podpalanie prawdy
Julia Lizurek
środa, 30 listopada 2016
„Świat miejscem prawdy” to parafraza tytułu jednej z prac Jerzego Grotowskiego i hasło przewodnie tegorocznej Olimpiady Teatralnej. Pytanie o prawdę w teatrze wiąże się z jego etyczną, społeczną i polityczną rolą. Choć uporczywie powracało ono w czasie spektakli, dyskusji, warsztatów i rozmów nieoficjalnych, odnosiłam wrażenie, że – jeśli nawet jakaś prawda istnieje – nie jesteśmy w stanie dzielić jej z nikim.

+
 
alt
 Film
Kino nie dla bachorów
Marek Bochniarz
piątek, 25 listopada 2016
Czy dzieci to już są ludzie? Co lepiej byłoby im audiowizualnego uczynić? Może nadźgać ogłupiającymi bajkami zalecanymi przez psychologów, by otumanić choć na chwilkę potencjalnie kiełkujące w nich ADHD? A może lepiej wykazać się intelektem i poszukać czegoś, co wywoła w młodym umyśle lekki wstrząs i powód do wielu emocjonujących rozmyślań? Na te pozornie głupie pytania co roku cierpliwie odpowiada Międzynarodowy Festiwal Młodego Widza Ale Kino! Serwuje solidną dawkę wyrafinowanych filmów dla odbiorców w tak naprawdę każdym przedziale wiekowym.

+
 
alt
 Teatr
Jesteśmy z tego samego materiału, co nasze sny
Szymon Dawid Jorgiel
czwartek, 24 listopada 2016
Kreowanie na scenie świata snu niesie zagrożenie popadnięcia w stereotypowy banał inscenizacyjny. Na szczęście „Macbeth” w reżyserii Oliviera Fredja, pierwsza premiera tego sezonu w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, sprawnie unika sztampowych mielizn. Dlatego, choć akcja toczy się w sferze sennych marzeń i eterycznych wizji, to bardzo interesujący spektakl.

+
 
alt
 Film
Matki, żony, manszardki
Mateusz Demski
środa, 23 listopada 2016
W „Zwierzętach nocy” Toma Forda zmysłowy melodramat idzie pod ramię z pełnokrwistym kinem zemsty, utrzymanym na granicy gatunkowej zgrywy i metafory świata realnego.

+
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×